Cocteau Twins - Garlands (Album, 1982): oprawa graficzna przedniej okładki
Dyskografia
Zmień płytę na kolejną w dyskografii artysty
Head Over Heels [1983]
AlbumStudyjny1 września 1982
  • od 1981 do 1982 roku
  Brak dostępnych egzemplarzy tej płyty w sprzedaży.
Kliknij przycisk Obserwuj (powyżej), aby zostać poinformowany, gdy pojawi się w sklepie jakieś wydanie tej płyty.

Informacje o płycie

 2 minuty czytania

Garlands to debiutancki studyjny album szkockiej alternatywnej grupy rockowej Cocteau Twins, wydany 1 września 1982 roku przez wytwórnię 4AD. Został nagrany na przestrzeni lat 1981 - 1982 w londyńskim studiu Blackwing Studios w Anglii. Znalazł się w pierwszej piątce listy przebojów UK Independent Albums Chart i otrzymał wsparcie od gospodarza radia BBC Radio 1 Johna Peela[1]. Jest to jedyny album, który zespół nagrał z oryginalnym basistą Willem Heggiem. Gordon Sharp z projektu muzycznego Cindytalk zapewnił poboczne wokale w utworach "Dear Heart", "Hearsay Please" i "Hazel".

Wydania

Oryginalne brytyjskie wydanie kasetowe zawierało cztery dodatkowe utwory z sesji radiowej Johna Peela. Brytyjskie, brazylijskie i kanadyjskie wydawnictwa na kompakcie zawierały album, sesję Peela i dwa inne utwory, które zostały nagrane na nieopublikowany singiel, który miał być pierwszym wydawnictwem zespołu. Cztery nagrania Peel Session zostały później wydane jako BBC Sessions w 1999 roku.

Zremasterowana wersja "Blind Dumb Deaf" znalazła się na składance Stars and Topsoil z 2000 roku, wersja "Hazel" pojawiła się na EP-ce zespołu Peppermint Pig, wydanej w 1983 roku, a zremiksowana wersja "Wax and Wane" została włączona do składanki The Pink Opaque z 1986 roku.

Okładka

Zdjęcie na przedniej okładce zostało stworzone przez Nigela Griersona, gdy był w college'u. Było ono częścią projektu na jego kursie projektowania graficznego dla alternatywnych obrazów do debiutanckiego albumu Siouxsie and the Banshees, The Scream[2]. Został on później wybrany przez Cocteau Twins i producenta płyty, Ivo Watts-Russella.

Odbiór krytyczny

Magazyn Billboard opisał styl albumu jako "dark post-punk"[3]. Brzmienie płyty zostało natomiast przedstawione w książce The Rough Guide to Rock z 2003 roku jako mieszanka złowieszczego pulsującego basu, ostrej perkusji TR808, cyklicznej gitary, nad którymi Elizabeth Fraser naprzemiennie wypowiadała suche, kruche wypowiedzi z pełnowymiarową gimnastyką wokalną[4].

Krytyk magazynu Sounds, Helen Fitzgerald, tuż po ukazaniu się albumu napisała: Faktem jest, że płyta jest cholernie dobra. Płynny strumień mętnych obrazów tym bardziej uderza destylowaną dojrzałością wokalną Elizabeth, wahającą się od delikatnej kruchości do lotnej zręczności o pełnym zakresie i mocy[5].

W swojej retrospektywnej recenzji albumu w serwisie AllMusic Ned Raggett był ogólnie krytyczny, pisząc, że Garlands zanika z powodu czegoś, czego zespół na ogół unikał w przyszłości - jawnego powtarzania. [...] W ramach debiutu płyta robi jednak swój własny ciekawy znak, przygotowując zespół na większe wyzwania[6].

Adnotacje

  1. "We shall both die in your rosary". Cocteau Twins.
  2. "Cocteau Twins official post 1 septembre 2017". Cocteau Twins' official facebook (1 Wrzesień 2017).
  3. Bambarger, Bradley (6 Kwiecień 1996): "Radio Climate Could Boost Capitol's Cocteau Twins". Billboard. s. 14.
  4. Hall, Link; Canadine, Ian (2003): The Rough Guide to Rock. Rough Guides. s. 212. ISBN. 9781843531050.
  5. Fitzgerald, Helen (1982): "Recenzja płyty". Sounds.
  6. Raggett, Ned: "Garlands - Cocteau Twins | Songs, Reviews, Credits | AllMusic". AllMusic.

Wydania

RokTytuł / Format / KrajWytwórnia / Katalog #
Cocteau Twins - Garlands1982
Winyl, LP, Holandia
4AD
656.039
Cocteau Twins - Garlands1987
CD, Reedycja, Wielka Brytania
4AD
CAD 211 CD

Opinie