Kim Wilde - Teases & Dares (Album, 1984): oprawa graficzna przedniej okładki
Catch as Catch Can [1983]
Dyskografia
Zmień płytę na poprzednią lub kolejną w dyskografii artysty
Another Step [1986]
AlbumStudyjny5 listopada 1984
  Brak dostępnych egzemplarzy tej płyty w sprzedaży.
Kliknij przycisk Obserwuj (powyżej), aby zostać poinformowany, gdy pojawi się w sklepie jakieś wydanie tej płyty.

Informacje o płycie

 2 minuty czytania

Teases & Dares to czwarty studyjny album Kim Wilde, wydany w listopadzie 1984 roku przez wytwórnię MCA Records. Po opuszczeniu RAK Records, która wydała jej pierwsze trzy albumy, Wilde podpisała kontrakt z MCA w 1984 roku. Materiał został zarejestrowany w angielski studiu nagraniowym Select Sound Studios, a jej brat, Ricky Wilde, nadal służył jako jej producent, choć teraz był wspomagany przez ich ojca, Marty'ego Wilde'a, który współtworzył również materiał. Po raz pierwszy artystka była współproducentem, a także wyłączną autorką utworów "Fit In" i "Shangri-La". Piosenka "Is It Over" pojawiła się w komedii Fletch z 1985 roku, z Chevy Chasem w roli tytułowej. Album dotarł do pozycji #10 na liście przebojów w Szwajcarii i na tym rynku uzyskał status złotej płyty.

Trzy single zostały wydane z albumu. "The Second Time" dotarł do brytyjskiego Top 30 i do Top 10 w Niemczech, jak również stał się tylko jej drugim singlem, który pojawił się na Billboardzie Hot 100 w USA, gdzie zatytułowany został "Go for It" i osiągnął pozycję #65. Drugi singiel z albumu, "The Touch", był mniej udany, ale trzeci, "Rage To Love" (zremiksowany przez Dave'a Edmundsa), przywrócił Wilde do brytyjskiego Top 20 po raz pierwszy od trzech lat.

Nowy image

Już będąc w nowej wytwórni, Wilde przeszła zmianę wizerunku na potrzeby wydania Teases & Dares. Zmieniła się z dziewczyny z farbowanymi włosami, noszącej używane ubrania, w bohaterkę sci-fi inspirowaną Barbarellą na okładce singla "The Second Time" (oprawa graficzna autorstwa studia XL Design). Choć początkowo miała to być metamorfoza tylko na singiel, MCA Records postanowiło wykorzystać nowy wizerunek także na okładce albumu, czemu Wilde się sprzeciwiła. Później wyraziła opinię, że oprawa graficzna była jednym z powodów jego słabej sprzedaży, twierdząc, że dezorientowała członków jej publiczności, którzy nadal uważali ją za "dziewczynę z sąsiedztwa". W przypadku kolejnych singli z albumu, Wilde powróciła do wizerunku, z którym bardziej się identyfikowała. Dla promocji "Rage to Love", miała na sobie jedną z marynarek Teddy Boys swojego ojca, zgodnie z retro motywem piosenki w stylu rockabilly.

Odbiór krytyczny

Magazyn Billboard pochwalił Wilde za połączenie techno-popu ze stylizacją sentymentalną typu "torch song" i opisał brzmienie jako gdzieś pomiędzy Sheeną Easton a Debbie Harry[1]. Rolling Stone opisał "drażliwe" teksty do "The Second Time", napisane przez brata i ojca Wilde, jako "nieco perwersyjne" i uznał ją za zbyt mdłą i potulną piosenkarkę, aby wygenerować dużo ciepła lub ożywić produkcję Rickiego, która jest nieświeżą ścianą syntezatorów. Jednak recenzent pochwalił samodzielnie napisane utwory Kim, pisząc, że "Fit In" i "Shangri-La" mają pasywny, tęskny ton dziennika więziennego[2] i wyraził nadzieję, że energiczna, szczera piosenkarka może być wystarczająco mądra, aby odciąć przyczepione do niej sznurki marionetki.

Adnotacje

  1. "Recenzja płyty". Billboard (19 stycznia 1985).
  2. Millman, Joyce (9 maja 1985): "Recenzja płyty" Rolling Stone. s. 16.

Zobacz również

Kim Wilde - Never Trust A Stranger
Never Trust A Stranger
Singiel, 1988
  1 za 9.00 zł  Kup teraz

Wydania

RokTytuł / Format / KrajWytwórnia / Katalog #
Kim Wilde - Teases & Dares1984
CD, Wielka Brytania
MCA Records
DMCF 3250, 251 549-2
Kim Wilde - Teases & Dares2010
CD, CD, Wszystkie nośniki, Reedycja, Remastering, Wielka Brytania
Cherry Pop
CR POP D54, CRPOPD 54

Certyfikaty i sprzedaż

Kraj / RegionSprzedażCertyfikat
  Szwajcaria25,000  Złota płyta