Marillion - Marillion.com (Album, 1999): oprawa graficzna przedniej okładki
Tales from the Engine Room [1998]
Dyskografia
Zmień płytę na poprzednią lub kolejną w dyskografii artysty
Anoraknophobia [2001]
AlbumStudyjny18 października 1999
  • od grudnia 1998 do sierpnia 1999 roku
  • - The Racket Club
  Brak dostępnych egzemplarzy tej płyty w sprzedaży.
Kliknij przycisk Obserwuj (powyżej), aby zostać poinformowany, gdy pojawi się w sklepie jakieś wydanie tej płyty.

Informacje o płycie

 2 minuty czytania

marillion.com jest jedenastym studyjnym albumem brytyjskiej grupy Marillion, wydanym 18 października 1999 roku przez ich własną wytwórnię Intact Records i dystrybuowanym przez Castle Communications. Była to ostatnia z trzech płyt, które zespół nagrał na podstawie kontraktu z Castle Music, od momentu porzucenia przez EMI Records w 1995 roku do uzyskania niezależności w latach 2000. Płyta kontynuowała spadek popularności zespołu w głównym nurcie i stała się pierwszym albumem, który nie zdołał wspiąć się na Wyspach do Top 40, osiągając najwyższą pozycję pod numerem 53 i pozostając na listach przebojów tylko przez tydzień. Był to również pierwszy album, z którego nie wydano oficjalnie żadnych singli. Jednak "Deserve" został użyty jako singiel promocyjny, a "Rich" służył jako singiel radiowy w Brazylii.

Nagrany w studio The Racket Club pomiędzy grudniem 1998 a sierpniem 1999 roku, marillion.com został wyprodukowany samodzielnie przez zespół z dodatkową produkcją Stevena Wilsona na pięciu z dziewięciu utworów. Utwory "Tumble Down the Years" i "Interior Lulu" zostały nagrane i zmiksowane podczas sesji nagraniowych dla Radiation (1998), ale postanowiono nie umieszczać ich na tym albumie, ponieważ zespół uważał, że utwory były niekompletne. Utwór "House" ma w sobie wpływy taneczne (trip hop) i miał roboczy tytuł "The Massive Attack Song".

Tytuł albumu jest nawiązaniem do nowego wówczas podejścia Marillion w wykorzystywaniu Internetu do komunikowania się z fanami, a w szczególności do zapewnienia finansowania projektów, które później staną się znane jako "crowdfunding". W 1997 roku fani sfinansowali trasę po Ameryce Północnej za pomocą kampanii internetowej, której wytwórnia Red Ant nie była w stanie wesprzeć, a następny album, Anoraknophobia, będzie w całości finansowany z przedsprzedaży, uniezależniając zespół od wsparcia wytwórni płytowej, z wyjątkiem dystrybucji. Tekst "thank God for the Internet" z utworu "Interior Lulu" (choć użyty ironicznie w pierwotnym kontekście) może być również odczytany jako aluzja do działalności internetowej Marillion, a w rzeczywistości został później użyty jako slogan. Podczas przygotowywania albumu, kierownictwo zespołu zaprosiło fanów do przesłania im zdjęć paszportowych, z których 732 zostały następnie wykorzystane do stworzenia okładki do wydania slipcase. Jako jedenasty album studyjny, liczbę 11 można zobaczyć w "LL" nazwy "marillion" na okładce.

W 2012 roku, niezależna wytwórnia Madfish, oddział Snapper Music, wydała ponownie marillion.com jako wydanie deluxe zapakowane w 36-stronicowy format digibooka z dodatkową grafiką zaprojektowaną przez Carla Glovera, oraz jako limitowane podwójne 180-gramowe wydanie winylowe z nieco zmodyfikowanym układem utworów.

Zobacz również

Marillion - Misplaced Childhood
Misplaced Childhood
Album, 1985
  1 za 59.00 zł  Kup teraz
Marillion - Fugazi
Fugazi
Album, 1984

Lista utworów

Tytuł / WykonawcaCzas
6:16
4:23
6:11
5:42
4:59
4:52
4:33
15:14
10:15

Wydania

RokTytuł / Format / KrajWytwórnia / Katalog #
Marillion - Marillion.com2012
CD, Luksusowa edycja, Reedycja, Digibook, Europa
Madfish
SMACD976