Posiadamy w sprzedaży 1  egzemplarz  z dyskografii własnej tego wykonawcy, w cenie 39 zł.

Dyskografia:1Albumy:0
Współtwórca:1Single:1
Pojawia się:1Kompilacje:2

WinyleCDKasety
300

W sumie 3 egzemplarze
Ceny: od 39 zł do 49 zł
  • Data / miejsce założenia
    1973 w Sheffield, Anglia
  • Rozpadł
    1995 (po 22 latach)
  • Lata aktywności
    1970 - 1990
  • The Pressure Company
    od stycznia 1982 do stycznia 1982

Profil artysty

 3 minuty czytania

Cabaret Voltaire to angielska grupa muzyczna założona w Sheffield w 1973 roku i początkowo składająca się z Stephena Mallindera, Richarda H. Kirka i Chrisa Watsona. Nazwa grupy pochodzi od Cabaret Voltaire, klubu nocnego w Zurychu w Szwajcarii, który służył jako centrum wczesnego ruchu Dadaizmu (Dada).

Wczesne dzieło Cabaret Voltaire składało się głównie z inspirowanej dadaizmem sztuki wykonawczej, a grupa w końcu rozwinęła się, by stać się pionierem muzyki industrialnej w połowie lat 70. wraz ze współczesnymi, takimi jak Throbbing Gristle. Wychodząc później z ery post-punkowej, połączyli swoją wrażliwość eksperymentalną z nową falą, tańcem, techno i szerszymi formami muzyki pop. Często określani są jako jedni z najbardziej innowacyjnych i wpływowych zespołów elektronicznych swojej epoki.

Niektóre z wczesnych eksperymentów grupy zostały najpierw udokumentowane na kasecie wytwórni Industrial Records 1974-1976 (1980), a następnie na potrójnym zestawie płyt CD Methodology '74/'78: The Attic Tapes (Mute 2002). W końcu zespół zwrócił się w stronę występu na żywo, często dzieląc się zyskami z Joy Division.

W 1978 roku Cabaret Voltaire podpisał umowę z Rough Trade Records. Z Rough Trade wydali kilka uznanych muzycznie eksperymentalnych singli i EPek, w tym "Extended Play" i "Nag Nag Nag", a także albumy takie jak Three Mantras i The Voice of America w 1980 roku oraz Red Mecca w 1981 roku. Edycja NME (New Music Express) z 27 czerwca 1978 roku opublikowała recenzję Andy'ego Gilla, który powiedział: "Mocno wierzę, że Cabaret Voltaire okaże się jednym z najważniejszych nowych zespołów, które w tym roku zyskają szersze uznanie. Poczekamy i zobaczymy". Wiele lat później zostali oni postrzegani jako jeden z zespołów, które zainicjowały scenę muzyki elektronicznej.

Pod koniec 1982 roku Cabaret Voltaire świadomie postanowił zwrócić się w kierunku bardziej komercyjnym. Grupa zaangażowała amerykańskiego producenta muzyki tanecznej Johna Robie'ego do remiksu "Yashar", utworu z albumu 2x45 z 1982 roku. Dwunastocalowy singiel został wydany przez Factory Records w maju 1983 roku i otrzymał obszerną grę w klubach tanecznych. W sierpniu 1983 roku album The Crackdown został wydany przez Some Bizzare / Virgin Records i zajął 31 miejsce na UK Albums Chart - ponad 60 miejsc wyżej niż ich poprzednie (i wtedy jedyne) miejsce na liście przebojów. W 1984 roku, single "Sensoria" i "James Brown" z albumu Micro-Phonies (również w Virgin) znalazły się na brytyjskiej liście przebojów Indie Chart, a także znalazły się na undergroundowej scenie tanecznej.

W 1987 roku zespół wydał Code, na którym w kilku utworach Bill Nelson zagrał na gitarze. Następnie w 1990 roku ukazał się inspirowany housem Groovy, Laidback & Nasty. Seria całkowicie instrumentalnych utworów pod nazwą Cabaret Voltaire została wydana przez Instinct Records w 1993 i 1994 roku. Ostatnie wydawnictwo Cabaret Voltaire z Mallinderem na wokalu to album Body and Soul z 1991 roku.

Od połowy lat 80-tych Kirk rozpoczął solową karierę pod kilkoma pseudonimami, w tym Electronic Eye i Sandoz, podczas gdy Mallinder przeniósł się do Perth w Australii i nagrywał ze współpracownikiem pod nazwą Sassi & Loco, a ostatnio w innym wspólnym przedsięwzięciu Kuling-Bros. Mallinder pomaga również prowadzić własną wytwórnię Offworld Sounds i przyczynił się do powstania solowego albumu Shauna RyderaAmateur Night at the Big Top, na którym pomagał przy syntezatorze i programowaniu.

Dyskografia : wydane płyty

  • lista
  • mini